Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Έφεδροι και στην Αυτοδιοίκηση


Από Το Ποντίκι 15.9.2011

Μετά τη δημιουργία του 1ου Εργασιακού Τάγματος Εφέδρων του Δημοσίου, οι οποίοι θα βγουν στην ανεργία καταδικασμένοι σε απόλυση, σειρά έχουν τώρα και οι δημοτικοί υπάλληλοι.

Όλα δείχνουν ότι η εργασιακή εφεδρεία οδεύει ολοταχώς και προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, και ιδιαίτερα στους μεγάλους δήμους, αλλά και στους καταχρεωμένους, με στόχο – όπως είναι κατανοητό – να ξεφορτωθούν οι δήμοι υπεράριθμο προσωπικό, και κατά συνέπεια να μειώσουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις δαπάνες μισθοδοσίας, οι οποίες είναι ανελαστικές και δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να μειωθούν...


Ήδη, όπως λένε οι πληροφορίες, η κυβέρνηση θέλει στην επόμενη παρτίδα των ΔΕΚΟ να ενταχθούν και οι ΟΤΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού προηγουμένως προηγηθεί ένα σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο θα επιτραπούν οι μετατάξεις από δήμο σε δήμο με στόχο να φύγουν υπεράριθμοι για να καλύψουν κενές θέσεις σε άλλο δήμο και έτσι να αποφύγουν την εργασιακή εφεδρεία. Και επειδή, όπως είναι γνωστό, πολλοί δήμοι βρίσκονται στο «κόκκινο», είναι βέβαιο ότι θα έχουμε καθολική αντίδραση σε μια τέτοια προοπτική.

Βέβαια το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή μετρά τις αντιδράσεις που σημειώνονται στην εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας και στη συνέχεια, πιθανότατα ύστερα από δύο μήνες, θα προχωρήσει στην ανακοίνωση της δεύτερης παρτίδας ΔΕΚΟ, αφού προηγουμένως λύσει διάφορα νομικά προβλήματα που έχουν προκύψει σε εταιρείες του Δημοσίου που είναι στο Χρηματιστήριο (ΟΠΑΠ, ΔΕΗ) και οι οποίες δεν έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν, αν δεν έχουν απόφαση της Γενικής Συνέλευσής τους.

Η δεύτερη παρτίδα, όπως υπογραμμίζουν κυβερνητικοί κύκλοι, θα περιλαμβάνουν επιχειρήσεις πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Με λίγα λόγια, κάποιες που δεν έχουν καλή εικόνα στα μάτια της κοινής γνώμης, όπως η ΕΡΤ για παράδειγμα και κάποιες άλλες με ελάχιστο προσωπικό που δεν τις ξέρει κανένας, όπως ο «Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Φίλων Αυτιστικών ΣΟΣ».

Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι η εργασιακή εφεδρεία ακόμη δεν έχει κριθεί και στις αίθουσες των δικαστηρίων. Και είναι σίγουρο ότι θα κριθεί στις δικαστικές αίθουσες, καθώς θα προσφύγουν όλοι και πολύ περισσότερο αυτοί που θα έχουν κριθεί αρνητικά από τις ιδιωτικές εταιρείες αξιολόγησης προσωπικού που θα προσλαμβάνουν οι ΔΕΚΟ για να διαχωρίσουν τους εργαζομένους τους σε ικανούς και άχρηστους.

Ο επόμενος στόχος της κυβέρνησης, πάντως, είναι ο στενός δημόσιος τομέας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πριν από δύο μέρες ο αρμόδιος υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας, μιλώντας στους γενικούς γραμματείς των υπουργείων, ανήγγειλε σημαντικές αλλαγές στις δομές των υπουργείων.

Τους έκανε γνωστό ότι με τον Ν. 3943/2011 συστήνεται σε κάθε υπουργείο Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στην οποία υπάγονται όλες οι υφιστάμενες οικονομικές οργανικές μονάδες.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι στο υπουργείο έχουν ετοιμάσει σχέδιο υπόδειγμα Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα αποσταλεί σύντομα σε όλα τα υπουργεία προκειμένου να επισπεύσει και να διευκολύνει τη διαδικασία κατάρτισης των νέων οργανογραμμάτων τους. Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και τούτο γιατί τα νέα οργανογράμματα θα προσδιορίσουν και τον αριθμό οργανικών θέσεων, που είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν.


Υιοθετούν τις προτάσεις του ΟΟΣΑ

Στη μείωση των οργανικών θέσεων πιθανόν να κρύβεται και το μυστικό των απολύσεων από το Δημόσιο και τούτο γιατί η ελληνική νομοθεσία μόνο στην περίπτωση της κατάργησης των οργανικών θέσεων προβλέπει απόλυση δημοσίου υπαλλήλου.

Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση υιοθετεί τις προτάσεις του ΟΟΣΑ, που θέλουν τη συρρίκνωση κατά 30% του στενού δημόσιου τομέα, το οποίο σημαίνει περί τις 250.000 απολύσεις χωρίς αποζημίωση, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Βέβαια η απόφαση αυτή για να υλοποιηθεί θέλει μικρά και μεθοδευμένα βήματα, που από ό,τι φαίνεται η κυβέρνηση τα κάνει μέχρι να ετοιμαστεί για τις επίσημες αναγγελίες.

Το σχέδιο που έχει ήδη επεξεργαστεί σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, ο οποίος μάλιστα δεν διστάζει να προτείνει ακόμη και άρση της μονιμότητας τουλάχιστον για τους νεοεισερχόμενους υπαλλήλους, περιλαμβάνει καταργήσεις ή συγχωνεύσεις οργανισμών και ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από το κράτος, καταργήσεις ειδικών γραμματειών, επανακαθορισμό των οργανογραμμάτων περίπου 1.200 διευθύνσεων και αναμόρφωση χιλιάδων τμημάτων όλων των υπουργείων.

Οι υπάλληλοι που υπηρετούν στους υπό κατάργηση ή συγχώνευση φορείς είτε θα μετατεθούν υποχρεωτικά σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε θα τεθούν υπό καθεστώς «εργασιακής εφεδρείας» στην περίπτωση που έχουν συνάψει συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, είτε θα ενταχθούν στα προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή μειωμένης εργασίας με αντίστοιχη μείωση του μισθού τους, είτε θα τους χορηγηθούν άδειες άνευ αποδοχών για πέντε χρόνια.

Η αναμόρφωση του κράτους, όπως προκύπτει μάλιστα από σχετική μελέτη, θα ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες ειδικών εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα, μετά και τη διαπίστωση ότι τα στελέχη του Δημοσίου δεν διαθέτουν την αναγκαία τεχνογνωσία.

Όλοι οι υπουργοί, από την άλλη πλευρά, θα υποχρεωθούν, το αργότερο ώς το τέλος του έτους, να αποστείλουν στην αρμόδια Διυπουργική Γνωμοδοτική Επιτροπή, που συστήθηκε εκ νέου με την υπ' αριθμ. Υ169 απόφαση του πρωθυπουργού, κατάλογο με τους εποπτευόμενους φορείς, τους οποίους προτείνουν να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου