Από το XrimaNews
Οι τοπικές κυβερνήσεις της Κίνας έχουν γνωρίσει σχετικά πρόσφατα τον καπιταλισμό και δανείζονται με ρυθμούς που κάνουν τους ελληνικούς να φαίνονται «slow motion». Πολλές τοπικές κυβερνήσεις έχουν δικά τους κρατικά επενδυτικά οχήματα τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα μαζί τους καθώς δανείζονται με την εγγύηση των κυβερνήσεων των περιφερειών.
Αξίζει να σημειωθεί πως όταν μιλάμε για την Κίνα οι τοπικές κυβερνήσεις μπορεί να έχουν μέγεθος και πληθυσμό όσο η Γερμανία και η Γαλλία μαζί ενώ περιφέρειες με πληθυσμό όσο ο ελληνικός είναι... κωμοπόλεις.
Μία κρίση που φαίνεται να αποκαλύπτεται μόλις, έχει να κάνει με το μέγεθος των δανείων που έχουν λάβει τα επενδυτικά οχήματα πολλών τοπικών κυβερνήσεων, για να επενδύσουν σε έργα τα οποία εξαιτίας της πτώσης στην αγορά real estate αλλά και της γενικότερη απαξίωσης της, έχουν χάσει την αξία τους και οι τράπεζες τα θεωρούν «πεταμένα» λεφτά. Έτσι τα επενδυτικά οχήματα είναι καταχρεωμένα ενώ οι τράπεζες αρνούνται να τους δανείσουν κεφάλαια ούτε καν για να πληρώσουν τις δόσεις προηγούμενων δανείων τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με πτώχευση.
Το πρόβλημα είναι πως αν πτωχεύσουν θα ακολουθήσουν και οι τοπικές κυβερνήσεις οι οποίες θα ζητήσουν τη διάσωση από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Κίνας. Ήδη δύο επενδυτικά οχήματα έχουν ζητήσει να τους επιτραπεί να πτωχεύσουν ενώ αν η κατάσταση είναι όπως φαίνεται από τα τελευταία στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τότε μία σειρά επενδυτικών οχημάτων είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Κάποιες τοπικές κυβερνήσεις επιδιώκουν και επιθυμούν την πτώχευση ώστε να διαγραφούν τα χρέη τους και να κάνουν μία φρέσκια αρχή γιατί απλά «δεν βγαίνουν».
Αν ή όταν αυτό συμβεί, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να παρέμβει για να σώσει τις κυβερνήσεις αλλά και να αποτρέψει μία τραπεζική κρίση. Ποιος είπε ότι μόνο η Ελλάδα έχει προβλήματα χρέους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου