Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Η επιστροφή του «εθνικού» ζητήματος



Από τους Ιθαγενείς

Είναι κοινός τόπος πλέον, πως η πολυμερής κρίση που περνά η Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα την επιστροφή του «εθνικού» ζητήματος στο επίκεντρο των διαφόρων πολιτικών και κοινωνικών διεργασιών.

Η διάσταση αυτή γίνεται εμφανής μέσα από διάφορους συμβολισμούς και παραστάσεις. Από την ανάληψη της διεύθυνσης της Ελευθεροτυπίας από την Κύρα Αδάμ, μέχρι τις «εθνικές» αποκλείσεις της εφημερίδας Δρόμος και συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ (ΚΟΕ). Από το μεταμοντέρνο διαδικτυακό κίνημα Get the Greek back και το εθνοκεντρικό του προσανατολισμό, μέχρι τις ελληνικές σημαίες στους δρόμους της Αθήνας από τους χιλιάδες διαμαρτυρόμενους φορτηγατζήδες.

Την ίδια στιγμή βέβαια το κυρίαρχο κατεστημένο των λογής παπαγάλων και εθνομηδενιστών, πραγματοποιεί με ένταση μια αντίρροπη δράση. Έτσι αφενός θα συνδέσουν τον αγώνα των φορτηγατζήδων με τον «τέως», αφετέρου θα αποκηρύξουν την «εθνικιστική», πλέον, Ελευθεροτυπία. Θα βομβαρδίζουν τον ελληνικό λαό με τον «υγιή» και ασφαλή πατριωτισμό του Παπανδρέου ή με τον «υγιή» εθνικισμό του Καρατζαφέρη.

Τις διαστάσεις αυτές πρέπει να τις αναλύσουμε σε δυο επίπεδα. Πρώτον, η «εθνικοποίηση» των κοινωνικών ζητημάτων έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή χειραφέτηση των αγώνων από τις κυρίαρχες αντιλήψεις και πρακτικές των κύκλων της εθνοαποδόμησης και της νεοφιλελεύθερης αριστεράς.

Δεύτερον, η επιστροφή του εθνικού ζητήματος γίνεται ορμητικά, μέσα από την κατάρρευση ενός λαού και τη χρεοκοπία μιας χώρας.

Υπ' αυτήν την έννοια, αφενός ο «δρόμος», η αντίσταση, ακόμα και η απεργία λαμβάνει «εθνικό» χαρακτήρα για να προσδεθεί με τη μοίρα ενός ολόκληρου λαού, που βιώνει την τραγικότητα της κατάκτησής μας από το ΔΝΤ.

Μέσα από αυτό το πλαίσιο λαμβάνει ισχυρότερη και σταθερότερη κοινωνική νομιμοποίηση, παρά την καθημερινή πλύση των εγκεφάλων που διεξάγουν τα μεγάλα κανάλια. Αφετέρου ο αγώνας γίνεται συμβολικά ενάντια στο σύνολο του πολιτικού συστήματος (Βουλή) για να καταδείξει άδηλα την ανάγκη της ανασύστασης του πολιτικού σκηνικού σε νέα βάση και όραμα, ενισχύοντας τον πανεθνικό προσανατολισμό των διαμαρτυριών.

Σε μια άλλη διάσταση, είναι η απάντηση στις τακτικές μιας ορισμένης αριστεράς, που συντόνιζε τους διεκδικητικούς αγώνες σε αντιπαράθεση με ένα υπουργείο ή μια κυβέρνηση τμηματικά και σε κάθετο ανταγωνισμό με τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες.

Παράλληλα όμως είμαστε ένας λαός που είχε εγκαταλείψει την συστηματική έρευνα στη σύστασή μας, στην ιστορική μας μνήμη και την πολιτιστική μας παράδοση. Είχαμε αφεθεί σε μια θεαματική και καταναλωτική προσέγγιση του ελληνισμού, μέσα από το Euro, τη Eurovision ή τους Ολυμπιακούς. Έτσι μολονότι οι πραγματικότητες της χώρας συντονίζουν μια εθνική διάσταση στον αγώνα ενάντια στο μνημόνιο, αυτός γίνεται με το νεο-ελληνικό χαρακτήρα, χωρίς την πλαισίωσή του με την ποιότητα μιας ιστορικής αναφοράς, μιας ευρύτερης πνευματικής παιδείας και αλληλέγγυας νοοτροπίας.

Προφανώς και τα προαναφερθέντα, είναι ενδείξεις των ποιοτικών χαρακτηριστικών που η εποχή του ΔΝΤ θα διαμορφώσει και είναι σίγουρο πως ο όρκος «εθνικής» σιγής που είχε επιβληθεί από την νεοφιλελεύθερη δεξιά και αριστερά, οδεύει προς το τέλος της.

Σε αυτή την νέα εποχή, της «εθνικής αναφοράς» από μεριάς μας είναι αναγκαίο να φορτίσουμε ιδεολογικά το δημόσιο λόγο, με όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της πολιτικής και πολιτιστικής παράδοσής μας, αφενός για να αποκτήσουν τα κοινωνικά κινήματα ένα συνθετικό οραματικό πλαίσιο και αφετέρου για να προστατέψουμε τα θιγόμενα και αγωνιζόμενα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας, από την «ευκολία» των τελικών λύσεων, που θα θέσει, η εναντιωμένη στο μνημόνιο, άκρα δεξιά…

Βαρούλκος


10 σχόλια:

  1. MIA EINAI H LYSH ! EPANASTASH KAI GAM...ISH MEXRI NA ... PSOFISH !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλοίμονο! Κουντέλια μακινάρουμε;

    Υπόμνημα:
    Κουντέλια είναι τα ξύλινα υποστηλώματα, "οι διχάλες", που μπαίνουν στα κλήματα στ΄ αμπέλια και στις σταφίδες ώστε να μην ακουμπούν τα σταφύλια στο χώμα.
    Μακινάρισμα λέγεται η εργασία κατά την οποία η ξερή σταφίδα αποχωρίζεται από το βόστρυχο, το κοτσάνι της δηλαδή. Προέρχεται από την Ιταλική λέξη maschina (μάκινα), στα Αγγλικά λέγεται maschine (μασίν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. GIA TOUS "AGRAMMATOUS", H LEXH "maschina" k. "maschine" EINAI ... ELLHNIKES ! THA TO KATALABAITE MESA APO TA ... LATINIKA, KAI APO THN ... ERASMIAKH PROFORA TON ELLHNIKON, POU EFARMOSE O KALOGEROS ERASMOS (GIAYTO ERASMIAKH PROFORA) APO TO .... ROTERDAM THS ... OLANDIAS ! GIAYTO AFHSTE THN "masin" k. "makina" KAI PIASTE THN ... FASINA ! MATHAITAI PROTA THN GLOSSA POU MILATAI, THN DIASTASH THS ! KAI YSTERA KANTE ... ANAL-LYSEIS ! (XERETAI TI SHMAINEI ANAL, STA LATINIKA ;) ME AGAPH PANTA !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. fouli ... PSAXE THN OUSIA KAI ASE THN .. ABERTA MLKIA !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ''Δεν θέλω να πεθάνει το Έθνος μου,το Έθνος αυτό, που τόσα έκαμε στην ζωή του, το έξυπνο,το τόσο ανθρώπινο. Για να το φυλάξω από τον θάνατο πρέπει τώρα να το κάμω πεισματάρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας είναι και υπερβολικό το αίσθημα που θέλω να δώσω στους Ελληνες. Μόνον έτσι θα ζήσει το ΈΘΝΟΣ.'' ''Σε οποίους με κατηγορούν η με περιγελούν, γιατί τους κεντρώ το Εθνικό τους αίσθημα και τους μιλώ αποκλειστικά,θα λέγω:Λοιπόν θέλετε να πεθάνει το Έθνος σας;Αν το θέλετε,πέστε το καθαρά,μην κρυβόσαστε'' ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μέγας κομπλεξικός ο ανώνυμος OIKODOMOS - MPETATZHS!!!
    Δε πας να σε διαβάσει κανένας καλόγερος παιδάκι μου, άντε γιατί πολλά νευράκια έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. APO OTI KATALABAINO, KAI KATALABAINO ... ARISTA, H "DHMOKRATIA" SAS, BASIZETAI STHN AGNOIA SAS ! KAI H AGNOIA EINAI O XEIROTEROS KAI MEGALYTEROS EXTHROS TOU ANTHROPOU ! GIAYTO ARAGE H DHMOKRATIA STHN XORA MAS, PATOSE STHN DEXAMENH TOU BOTHROU ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ενώ εσύ ξέρεις τα πάντα! Είσαι ένας ξερόλας, ένας επι παντώς επιστητού!

    Από μικρό παιδάκι βρε, έχω βιώματα απ΄τις σταφίδες, τ΄αμπέλια το πάτημα των σταφυλιών, το μακινάρισμα της σταφίδας. Ο παππούς μου, μου έχει μιλήσει για όλα αυτά (τα ετυμολογικά)και σε πληροφορώ ότι δεν ήταν καθόλου αγράμματος!Οι μνήμες από τα παιδικά μου χρόνια πολλές φορές που το μυαλό γυρίζει στα παλιά, μου φέρνουν δάκρυα στα μάτια.
    Κάποια στιγμή η Ε.Ε. επιδότησε τους γεωργούς να ξεριζώσουν τα αμπέλια και τις σταφίδες, πολλοί το έκαναν αυτό και εξαφανίστηκαν αρκετές απ΄ τις εγχώριες ποικιλίες. Τους επιδότησαν επίσης να φυτέψουν ξενικές, κατά προτίμηση Γαλλικές ποικιλίες. Τα τελεταία 15-20 χρόνια συντελέστηκε αυτή η μεταστροφή - καταστροφή.
    Τα σκέφτομαι όλα αυτά και θλίβομαι κι από πάνω πετάγεσαι κι εσύ και αμολάς τις μαλακίες σου! Εμπάθειες, κομπλεξισμοί και ψευτοφιλοσοφίες!

    Αρκετά ασχολήθηκα με την περιπτωσή σου. Δεν πρόκειται, από τούδε και στο εξής ν΄ απαντήσω σε οτιδήποτε κι αν με προκαλέσεις μέσα από σχόλιά σου, στο μέλλον. ΤΕΛΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ..... KAI OPOS EIPA PRO POLLOU ! "XARHKA KAI XAIRE (OS XAIRETSMOS) !"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. FILE manos, GIAYTO .... XASAMAI ! DIOTI KANAME RHTORIKES EROTHSEIS ! DEN TOLMOUSAMAI NA DOSOUMAI APANTHSEIS ! ASXOLIOMASTAN NA ... LYSOUMAI TON GORDIO DESMO ! POTE DEN TOLMHSAN OI "ARXONTES" MAS NA TON KOPSOUN ! NA KOPSOUN TON OMFALIO LORO ! GIAYTO EIMASTE EXARTHMENOI APO TON IDIO MAS TON FOBO ! O FOBOS OMOS EINAI XENOS ME THN ELLHNIKH ANTILHPSH KAI FILOSOFEIA ! EINAI XENOS GIA THN ZOH TOU ELLHNA ! TO DEIXAMAI POLLES FORES STHN ISTORIA MAS, SAN ETHNOS, SAN LAOS ! ALLA DEN TO DEIXAN OI .... "ARXONTES" MAS ! EITE DRAGOUMHS LEGETAI EITAI DEN XERO TI ! AMFIBALEIS GIA TO SHMERA MAS ; H EPISTHMONIKH FILOSOFIKH KOINONIKOPOLITIKH ELLHNIKH ANTILHPSH, .... DEN MAS EFERE OS EDO ! AKRIBOS TO ANTITHETO MAS EFERE !

    ΑπάντησηΔιαγραφή